Monday, September 24, 2012

Wangi..kau lalu

Langkah ku terhenti..Bau wangian itu menusuk hidung ku..bau yang amat-amat aku kenal dan ingat..ya, bau wangian si Dia yang suatu ketika dulu pernah mengisi segenap ruang hidupku..bau yang selama lima tahun aku hidu..

Walaupun sekali imbas..aku memang cam sangat itu bau dia..lantas aku menoleh semula dari mana datang arah bau itu..aku perhatikan sekeliling di kawasan pusat beli belah itu..mata ku meliar mencari sang kelibat empunya bau badan..

Lovillea sweet floral bewarna purple..

tiba tiba mata aku berhenti dari mencari dan fokus kepada satu pasangan di penjuru restoran yang terdapat di dalam kawasan mall..kurang lima meter dari tempat aku berdiri..tegak aku menyaksikan gelagat mereka..gembira..itu memang Dia

Pandangan mata ku beralih semula dek panggilan seorang rakan.."wei, kau tengok apa?..jom lah gerak.."

"Ok-ok..kejap" aku toleh semula pandangan pada pasangan itu tadi..aku tersenyum..segala kenangan lama mula bermain di kotak fikiran ku..dadaku terasa sebak seketika, aku berdehem melepaskan benak di jiwa..

"Ejat..singgah watson kejap..aku nak beli barang.." pinta ku pada Ejat..

sampai di Watson..aku terus ke rak wangian..

"Tadi aku nampak dia masa kita lalu depan mekdi tu..kau okay?" ejat bersuara ketika menurun kan aku di depan pintu rumah..

Aku lemparkan satu senyuman pada ejat.. "okay je"

No comments: