Wednesday, September 05, 2012

Gadis polka

"..Gadis polka.."

Nama timangan yang aku berikan pada gadis bayangan..bukan gadis imaginasi illusi aku ya..beliau wujud in real life..sampai hati pada mulut-mulut kepochi di luar sana yang mendakwa aku berkhayal LSD mahupun marijuana..sangat berdosa besar fitnah kalian..sebab mengapkah gadis polka?siapa beliau?apa gadis polka? dan berbagai bagai persoalan yang merogol telinga aku sejak dua menjak ini..iya siapa gadis polka? adakah gadis polka itu sedar bahawasanya beliau lah gadis polka yang dimaksudkan?..crush aku? entah lah..aku sendiri gusar dan gundah nak menjawap segala galanya..mari aku cerita sedikit..

Hari tu aku tidur seperti kebiasaan hari hari yang lain..bersama boxer sahaja aku beradu..mungkin aku penat sangat hari tu..elok je aku baring atas katil seminit dua aku terus masuk ke alam tidur..dah alang-alang tidur tu, tak salah rasanya kalau aku bermimpi sepam dua..adakah aku sendiri mereka mimpi imaginasi aku?entah lah..sebab selama ini aku memang tak pernah terfikirkan pun akan wajah seorang gadis bergelar gadis polka ini..kawan? kalau sekadar jumpa, senyum dan cakap sepatah dua itu dikira kawan..mungkin..crush?..cehh, sejak dari mula dia bukan gadis yang menjadi pilihan aku, walaupun wajahnya manis, matanya bundar dan senyuman nya..aduh cair bak hang kalau tengok..tapi memang tak dinafikan, tiada sekelumit perasaan pun aku dekat beliau sebelum sebelum ini..sehinggalah..

Kalau sekali dua, ataupun jarang..boleh juga aku terima..tapi kalau dalam seminggu 3hari berturut turut..sebulan berapa kali?cuba korang kira kekerapan aku berjumpa dia di dalam mimpi..walau seboleh-bolehnya aku taknak mimpi dia..aku seakan tak boleh lari dengan mimpi aku..aku takut untuk tidur..chewahh..tapi serius buat kan jiwa aku gundah..aku perlu lakukan sesuatu..dan Gadis polka itu harus tahu..Dia mungkin tahu..

"Mungkin kita tak pernah bersama di alam nyata..tapi percayalah..kita selalu berjumpa di alam lena" ini ayat yang kalau boleh aku nak kabo kan ke Gadis polka in real life kalau ada peluang..tapi tu lah, Peluang nya entah bila..tapi aku pernah cakap ayat selain itu dekat Gadis polka..hmmm entah la apa kata putusnya..sehingga kini, aku masih bermimpi dia..sehingga kini, aku masih mengharap dan menanti akan kehadiran nya di alam nyata..

izinkan saya mencuri hati awak..

2 comments:

Anonymous said...

cont..

maaf hati saya bukan untuk awak. hanya yang bernama SUAMI sahaja.

**takde name lain ke selain polka weyh? haha. saje bagi kau panas jap. peace;)

-angin!-

sukehatisaye said...

Moga SUAMI mu itu berjaya mencuri hati itu..
*sebab beliau suka polka dot..kot..haha