Tuesday, September 18, 2012

kecelaruan

Ye..hari ni hari aku merasakan tahap kecelaruan yang amat2 sangat..

Mana tidaknya..aku rasakan tido aku malam semalam umpama tidur lima saat dan bermimpi tiga hari..terasa mimpi tu sangat lama dan sangat sangat tak masuk akal mimpi aku..dah nama pun mimpi kan..kekompem la tak masuk akal..tapi tu lah..mimpi yang real..langsung takde kena mengena dengan apa yang aku hajatkan sebelum tidur..aku malas nak story pasal mimpi tu..skip sampai terjaga..bila dah terjaga tu, kepuasan tidur memang takde langsung..perasaan mimpi tu terbawa sehingga tersedar..dan aku dah lambat..

Kalau ikutkan,hari masih awal..tapi lambat untuk perjalanan aku..so sebab nak catch up time perjalanan tu, aku sesiap mana yang patut dan aku togok neskepi semalam, nasib baik elok lagi..kelam kabut juga lah pagi aku semalam, dengan cuti 3hari tetiba kena masuk mod kerja, bleghhhhh..semamai mamai jiwa aku..masa atas motor pun ntah pape ntah aku pikir,sedar-sedar dah sampai..terasa pelik dan lagi pelik, aku sampai 20 minit awal..mak oi, terkejut juga sebab kalau ikutkan kerelitifan hukum masa..aku sepatutnya sampai lewat 5 minit lepas pukul sembilan..sesambil terasa pelik tu, aku langkah kan kaki menuju ke kedai makan di tepi Opis..sambil nyalakn rokok pertama untuk hari tu, aku pun order lah "Air Nes' O + Roti Kosong banjir" dan yang sampai air "Nes'Lo dan roti telur..dem, aku salah order atau yang amek order tu salah dengar?..aku tak banyak soal dan bedal dengan rasa kecelaruan bertambah..

Dan semakin bertambah bila mana, aku ditugaskan dalam bahagian latihan dan marketing yang sememangnya amat2 aku tak suka dan tak gemar untuk ajar mahu pun tunjuk ajar orang..sebab kalau orang lambat pick up apa yang aku tunjuk, aku boleh naik hangin..sesapa yang dulu aku jadi instruktor untuk LI tahulah perangai aku macam mana..belum habis lagi, tambah lagi tahap celaru tu..memang best kalau tengah sesedap rasa design, komputer anda rosak..ye ROSAK!!...arghh stress woi..

Melegakan sikit tahap stress dan kecelaruan otak memikir bila makan free hari ni..sesambil cuci mata dekat gegadis, borak2 kosong..huha sana huha sini dan berasap..

Ok sambung celaru lagi..masa balik, dan semenjak dua menjak ni, aku asik terjumpa wajah2 manusia yang sememangnya aku tak pernah jumpa mahupun kenal apantah lagi berkawan..datang tegur aku siap tau nama aku semua..wadeheee is happen to my memories u scumbag brain!!! aku langsung tak boleh ingat siapa mereka yang tegur aku tu..tadi masa balik, adelah 2-3 ekor mamat naik superbike ducati weii, tegur aku..memula cuak jugak brader motor ni apehal pelahan sebelah gua siap fullface helmet..kejap lagi hulur tangan salam aku..perghhh terasa pemes amos kejap..siap kenal aku tu tak leh tahan..

sampai rumah aku dah capai segelas neskepi panas dan panadol activfast..kepala aku dah start berpinar dah..tak leh nak brain apa yang terjadi hari ni..dan tadi tengah sedap buat skecth idea untuk kerja esok, mak aku boleh tegur pulak.."engko ni kerja ngadap komuter, balik ngadap komputer..tak keluar ke dgn awek?" warghhhh T_T..ibu, masa cek tak kerja ibu bising suh cari kerja, jangan asik melanguk tak tentu hala..ni cek dah kerja baik punya ibu sekolahkan cek pulak pasai awek..wuuuu sedeh betei..mana nak cekau marka ni?ah lantak lah..gua nak tunggu gadis polka gua jugak..no dakwa dakwi atau kenen kenen..k lah babai, gua nak kurangkan rasa celaru dengan stalk wajah kesayangan gua..come to my heart gadis polka..

ahh lega dapat mengarut..lantak korang lah baca ke tak..kekekeke

29 comments:

Anonymous said...

yeayhh! gua dah jadi pensetalker lu lagi sekali.
wakakaa^^
pemes jugak lu nie, kan?
mintak saaaaain bole?

wehuu ;p

sukehatisaye said...

pensetalker pun boleh, aku pun tak tau celah mana pemes nya..ntah mana diorang kenal aku pun masih menjadi misteri..kakaka

Anonymous said...

sengal la kau
mesti otak kau ada memori yg lost nie
sbb tue tak igt
byk sgt mslh negara
wahahaa ;)

sukehatisaye said...

seriously aku mmg tak pernah jumpa beb diorang..aku memang sengal, tapi takde lah sampai tahap langsung tak kenal orang..ish, gua kena start makan kismis ni..

Anonymous said...

bukan setakat kismis, kurma pon kena makan jugak
parah masalah kecelaruan kau nie
ahahaa;)
mustahil dorg kenal kau tp kau tak kenal dorg
kuasa ajaib apakah???

sukehatisaye said...

aku rasa takde kaitan dgn perkara mistik, aku lupa pulak dulu dulu aku banyak join kebudayaan buat show, jadi Fasi untuk camping atau event volunteer..maybe dekat situ kot diorang kenal..hahaha..tu pasal diorang kenal tapi aku tak..

Anonymous said...

see!
kan tetiba kau dah teringat hal dolu-dolu.
wahaha ;)
rajin no kau jadi abg fasi segala bagai nie
kau lgsg tak kenal dorg
mereka sgt kasihan tau
'mohon igt kan kembali ingatan anda'
kekekee

sukehatisaye said...

aku baru terpikir tadi..mekasih la ingatkan..kakaka
dulu la aktif sangat..retard pun ade..bahaha
bukan aku taknak ingt..abes klau dah ramai sangat mana nak ingat

Anonymous said...

RETARD?
owh apakah. hahah^^
takpela berguna jugak utk masyarakat
ye dop?
haha ;)
next challenge p travel la weyh
kompem lagi ramai yg kau akn jumpe tp susah kau nak igt
kau nie pelupa sgt
wehuuu -..-

sukehatisaye said...

maksud gua, dulu gua gegila sikit, suka kacau orang..perghh memang tak lah gua nak travel..yang ade ni pun sakit kepala nak ingat..dah aku memang pelupa..nak buat cane..adoi

Anonymous said...

haha
gua tau tue
lu mesti dulu stok-stok masuk air
takpon masuk sungai
kehkeh^^
serius taknak travel?
owh ruginye.gua baru nak ajak gadis polka lu
lalalaaa -..-
wahahaaa

sukehatisaye said...

menganjing gua nampak..dulu la sekarang gua okay sikit..
lu nak gi travel dengan gadis polka gua?ini sudah lebih ni..takde2, ape cara pun gua nak ikut sekali..kakaka..wetdemenet..lu jgn memainkan gua..

Anonymous said...

dah takde2
tawaran gua dah tutup
uweekk ;p
lu p main kat PD je sane
kitorang nak berbagpacking
wehuuuu ;)
sewonok yooo tapi yg penting lepaskan final gua dulu.
haha -..-

sukehatisaye said...

gua bagi sokongan padu dekat final lu..jangan risau, gua hantar cakra semangat dekat lu..kakaka
sampai hati lu tinggalkan gua sedangkan lu berseronok dengan beliau T_T..bagi lah can sama, nak ikut :(

Anonymous said...

hey jgnlah bagi dulu
final start bulan 10 t
test-test ngn esaimen yg tak lepas2 lagi nie
adddduh!
poning kepale haa
haha ;)
setakat lu je, kompem gua sampai doe.
lu dok je kat umah diam2.

sukehatisaye said...

ok2 gua hold dulu chakra gua sampai bulan 10..gua bagi transfer sesikit buat lu nye test dgn esaimen..
maap, gua bukan dokter..gua boleh cadangkan telan panadol je buat lu bab pening tu..bahaha

takpe..lu tinggalkan gua..gua okay (sedey sikit je la) takpe..tapi harap lu pertimbangkan rayuan gua ni.. :B

Anonymous said...

zzz
gua ngantuk
malas nak layan

wahahahaa ;)

sukehatisaye said...

alooooo :(

sampai hati..tak pelah,takde rezeki gua nak wat camne, gua dah biasa dah orang tak layan gua ni..gua okay..

Anonymous said...

huarggghhh!

**dah macam budak-budak merajuk. ;p

sukehatisaye said...

dah la tak bagi gua ikut, cakap gua cam bebudak..lagi ape lagi.. :(

Anonymous said...

mohon merajuk sekarang

sape je nak pujuk
wehuuuu -..-

sukehatisaye said...

gua sedar takde orang nak pujuk gua..takpe..gua tau la nak merajuk camne nanti, lu relaks je..

Anonymous said...

yeayhh.
i'm done wif my test n presentation
tapi satu subject je yg lepas

esok ada 2 lagi test
lingkup!

**cer try nak tengok gaya lu merajok camne? wahaha

sukehatisaye said...

yeahh..eh, gua sepatutnya merajuk dgn lu ni..
tapi takpe, gua bagi lu can lagi..
cane test n prsentation? ade serpihan otak tak tertinggal?kakaka..

selamat berjuang untuk esok..
dah, gua nak sambung merajuk balik..

Anonymous said...

test? toyol kiri kanan byk. wahaaaha ;)
presentation so far oke la kot. proposal pon tak kena reject. so gua bole hepi lagi setakat nie.

tapi test esok gua tak suke! semua pasal computer.
boleh jem otak nak hapal segala nama.alaahai -..-

eleee
serius nak merajuk nie?
merajukla lama-lama sana ;p

sukehatisaye said...

toyol ye hepi ye..gua nak att pada semua lecturer kat uitm la gini..kakakaka,

suke ke tak suke ke..buat je lah

gua rasa takde faedah nya pun nak merajuk dgn lu, baik gua merajuk dkt orng lain.. :B

Anonymous said...

erh uitm?
bila gua cakap gua budak uitm?
haaa -..-
ayoook ang salah org nie
wahahhaa ;)

nak buat apa lau gua sendirik pon idok paham haaaa
sedih tau. tiada keminatan gua
haaaish -..-

elee
konon la lu nie
alaa lagipun umo lu dah agak-agak nak lanjut dah bab-bab merajuk nie
wehuuu ;p

sukehatisaye said...

gua ade cakap lu budak uitm ke? takde kan?..gua cuma cakap uitm sahaja..ayookk lu salah faham ayat gua ni..herherher..

acano belajar tapi tak paham?..lu banyak menung ni time class..ish ish ish

konon ape nye..org yg berumur ni lah kuat merajuk,lu sendiri pun mungkin tak tau dia merajuk..sbb merajuk org berumur ni lain macam..kakaka..terasa tua pula cakap gini..

sudah lah, gua nak tido..gudluck utk test lu esok..lu pun patut tido ;)

Anonymous said...

iyelah abg besar.

wehuu ;)