Monday, September 10, 2012

Kerja

Hari ini hari pertama kerja di tempat Baru..

yup..aku dah jadi orang yang bekerjaya tetap kembali..walaupun aku cuba lari dari bidang yang aku minat..tapi akhirnya aku terpaksa bersemuka semula..mungkin rezeki aku memang dah ditetapkan dalam bidang design ni..maka aku terima seadanya..tapi, ya ada tapi nya..barulah cerita melayu..ahaha

Tapi itu ialah..keadaan kali ni agak berbeza..pertama-tama nya..aku tak mintak kerja ni, dan aku tak jangka dapat kerja ni..kedua, jarak tempat kerja dan rumah yang agak jauh..sejam perjalanan, ketiga, waktu bekerja, ya..waktu kerja yang teramat fleksibel bagi seorang designer..untuk sebulan ni, aku perlu check in dekat ofis, mungkin sesi penyesuaian diri dan suai kenal..selepas sebulan, aku boleh bekerja terus dari rumah dan datang ofis hanya bila diperlukan..perghh, freetime betul tu..lepas tu, kerja lima hari, ahad dah memang tentu cuti dan satu hari lagi aku boleh pilih enam hari yang lain dalam seminggu..heaven!..gaji Alhamdulillah, boleh la tahan..lagi ke berapa ek?, kejap aku cek balik..oh ke empat..Segala idea dan masa menjadi hak milik mutlak aku..dalam erti kata lain, aku bebas untuk mencurahkan apa yang aku mahu demi kepuasan..ini yang aku impikan dari dulu lagi dalam jadi seorang designer..dan aku juga bebas mengkritik apa jua ketidak puas hatian dalam berkarya..wehooooo..seronok beronok ronok..

Aku tidak pernah menjangkakan apa yang bakal aku hadapi sehingga kini..

Hurmmm..apa yang aku dapat pelajari apa yang aku lalui sehingga hari ini ialah..selagi kita bersyukur dengan apa yang kita ada, bersabar dalam mengharungi sesuatu benda, redha dengan apa yang berlaku dan jangan sesekali berputus asa..dan sentiasa berdoa kepadaNya..percayalah..Dia sentiasa mendengar dan akan membantu Hamba Nya..sekali lagi aku bersyukur..Alhamdulillah..

Makanya..aku perlu menormalkan kembali waktu tidur aku..sekurang kurangnya untuk sebulan ini..dan perlukan ketahanan badan untuk mengharungi perjalanan jarak jauh..

Kali ini aku akan kembali dengan Lebih yakin dan Fokus..kalau dulu aku mengeluh..kali ini aku akan berikan segala apa yang telah aku pelajari sebelumnya..Demi untuk diri sendiri dan masa depanku..

No comments: