Thursday, September 13, 2012

live the life..

There could be a beauty in tragedy..

ye..aku takrifkan 3 hari aku sebelum ni sebagai tragedi..terasa takde life at all..bangun pukul 6, usai solat bersiap dan breakfast..aku gerak pergi kerja..perjalanan yang agak jauh sedikit membebankan..di dalam perjalanan, pelbagai benda yang aku fikirkan atau terfikir, bayang wajah kerinduan juga turut hadir..sambil berzikir..

Perjalanan sejam disusuli meredah sesak trafik pun kadang-kadang menguji diri untuk bersabar..adakala aku memerhati kemalangan, mengajar untuk aku lebih berhati-hati..

Sampai di Ofis..memerah otak pula untuk mencari segenap idea, so far tiada tekanan di tempat kerja, aku masih cuba untuk membiasakan diri..dah lah aku ni jenis kalau baru baru kenal pendiam nak mati..sekarang aku jadi orang yang kalau boleh cuba mengelak dari berbual..nasib2 je la kalau staff lain dapat borak dengan aku, habis kalau dah kerja ngadap komputer mana aku nak pandang benda lain..masa aku untuk melepak pula ketika lunch dan solat..

petang dalam pukul 6 aku gerak balik..dan sama dengan cerita masa perjalanan pergi..fikiran aku terlalu jauh menerawang..hati aku masih membibit zikrullah..

sampai rumah je magrhib..jadi lepas mandi dan solat, samada aku rehatkan diri atau makan..badan toksah cerita lah penat dia, bekerja, memerah otak, meredah perjalanan..letih..kemungkinan untuk aku tertidur ketika baring adalah sangat tinggi..nak keluar melepak memang dah takde semangat langsung...

makna kata aku takde contact orang langsung masa sekarang..jadual harian aku total berubah..bangun, kerja, balik, tidur..dan pagi tadi aku terasa sunyi yang teramat dengan gaya hidup aku sekarang secara tiba tiba..bagi aku satu tragedi..

Tapi aku masih mampu tersenyum ketika ini..
cukup sekadar melihat gambar dan berinteraksi dengan si gadis polka dan cukup sekadar aku mengadu nasib pada sang Pencipta..

Moga ada keindahan dihujung-hujung hidup aku..

No comments: