Friday, September 07, 2012

Awek 7e

Selepas sahaja salam kedua..aku menadah tangan memanjatkan doa kepada sang pencipta..terkumat kamit mulut aku membaca sedikit doa berbahasa arab diiringi segala apa yang terbuku dihati dalam bahasa rumi..lantas kuraup telapak tangan ke muka..amin

Berpusu-pusu manusia keluar dari rumah ibadat usai melakukan ibadah solat Jumaat..ramai, seperti aku..kebanyakkan mereka tidak menunggu lama untuk mebiarkan imam menghabiskan doa..tak tahulah mengapa, mungkin mereka ada tujuan lain dan harus lekas..aku pula? aku sakit perut sebab masa dengar khutbah sebelum tadi, aku menyibukkan mulut dengan mengunyah pisang..entah berapa biji yang aku telan tadi..memulas mulas perut..memang pelawas yang jitu betei pisang ni..

Lengang..perkarangan masjid hanya tinggal mereka yang veteran atau pemandu kereta yang park paling dalam..susah nak keluar..sebaik melepaskan hajat, aku terus ke garaj motor..ku pulas tombol seat untuk mengambil kotak rokok..ciss, hampa betul bila melihat tiada isi di dalam, yang tinggal hanya sisa sisa tembakau..perasaan hampa tu ibarat di dumb oleh awek yang dah lama kita minat..aku menggerutu dalam hati, bila masa pulak habis pun aku tak tahu..puas aku monolog dalam hati baru aku teringat rokok aku di pow oleh jaga Majlis..

Aku tekan elektrik starter ego Lc yang berusia enam bulan ni..senyap dan mantap bunyinya..motor ni pernah beat kancil tahu dekat atas highway..jangan main-main..dan aku tetapkan pendirian untuk singgah ke 7e..ku seluk poket seluar bagi memastikan duit mencukupi..sebab tadi aku tak bawak wallet mahupun handset..ngam ngam sepuluh ringgit, tadi dua ringgit dah aku masukkan dalam tabung derma..

Aku berhenti kan motor di kaki lima betul betul berhadapan pintu masuk..7e ini kerap aku singgah sebab tak ramai yang datang..aku pun tak tahu sebab apa, tapi aku suka suasana yang macam ni..aku jeling kedalam kedai, seperti biasa tiada pelanggan lain mahupun pekerja..yang aku heran pasal 7e ni satu ialah sebab pekerja mereka tak pernah tetap, kalau minggu ni aku pergi orang lain..tiga hari kemudian jumpa orang lain, nak kata shift tak juga sebab siang malam aku selalu datang..dan aku tak pernah sempat nak kenal sorang pun dari pekerja kedai ni..hahaha, macam takde kerja pulak nak kenal orang ye dak? tapi apa salahnya mencari rakan baru..

Aku masuk diselang dengan bunyi paling biasa kita akan dengar kalau masuk mana mana kedai 7e..aku terus ke kaunter untuk beli rokok..tiada orang, aku perhatikan sekeliling sambil memanggil "Enibadi hom?"..perghh speaking katanya..tiba-tiba, mata aku tertumpu pada satu susuk tubuh kecil molek yang datang dari belakang kedai..suasana dan masa bertukar pada efek slow motion..langkah susuk tubuh genit itu dihiasi dengan angin yang sayup sayup dan gemilau cahaya mengasyikkan..aku seakan terpana dengan efek tersebut..

Kecil molek, senyuman nya menggoda..matanya memukau Bundar tapi galak..tak tau lah kalau dia pakai lens, anak matanya sedikit bewarna..aku terpaku sekejap..lupa apa tujuan datang ke situ..sambil awek tu bertanya aku nak beli apa, mulut ni telah mengeluarkan suara itik mengawan..nyaring..ciss fail betei kotak suara ni depan awek..aku berdehem sekali sambil berkata "Winston light"..sambil tersengih kerang..awek ni pun membalas sebaik mungkin senyum buatan aku tu..fuhh, mengucap sekejap aku tengok dia senyum..

Di hulurkan pada aku kotak rokok..aku sambut dan dibalas dengan not sepuluh ringgit..jemari mulus nya melakukan contact pada jemari aku..halus dan lembut kurasa..serta merta bulu roma di bahagian tengkuk meremang..ah sudah..dan secara kebetulan mata kami bertentang..Masa terhenti selama tiga saat..satu..dua..tiga..

Aku rentap tangan aku dan mula gerak menggelabah ke muka pintu..Tolak, masa naik motor, aku sempat melempiaskan pandang beserta senyuman paling ikhlas yang termampu kuberikan..kemudian, awek tersebut turut membalas senyuman sambil melambai kan tangan..ahhh, dunia terasa seperti aku yang punya..girang hati sambil bernyanyi..aku bawak motor sambil tersengih sorang sorang..

sampai dekat rumah..aku seluk poket untuk mencari kunci rumah..tetapi ada sedikit kepelikan.."aik, mana pulak pergi duit aku ni?.." aku mempersoalkan diri, tadi ada sepuluh, beli rokok lapan ringgit setengah..mana baki nya?..dan saat itu juga aku tersedar akan lambaian awek 7e tadi..

"jilaka, aku lupa ambil belen!!"

tunggu tiga hari kemudian sebelum aku pergi balik ke 7e tersebut..harap-harap dah tukar pekerja..

Malu

No comments: