Tuesday, September 04, 2012

Aku yang asing : Prelog

31 Disember
"hey beb..cinta xperlu dipaksa,cinta xperlu di cari..dan cinta xsemestinya diluahkan..,jika dah tiba masa dan tempatnya..cinta akan cari kita..cinta akan cintai kita..bahagia bukan sekadar memberi,bahagia bukan sekadar merasa, berikanlah bahagia,rasakanlah bahagia..insyallah,kebahagian akan menemani sepanjang hidup kita..be strong,be smart,be solehah..ask at Allah s.w.t,n Allah will give it to you..love Him,love ur self first..n people will love u.."
- Faiz
**************************************** 
"Sungguh hebat ujian yang tuhan beri pada saya,dari hari pertama saya kenali dia hinggalah saat ini. tidak mengapa,saya hormat keputusan en. F ada sebab-sebabnya dia tidak menerima saya,mungkin atas faktor jauh dan mungkin atas faktor kisah lama.."
"Untuk pengetahuan tuan faiz, en. F ada menyatakan hasratnya untuk saya jadi kekasihnya tapi malangnya saya telah menolak atas faktor saya tidak mahu rasa kecewa dan pada saat itu saya akui saya mahu bersamanya seperti yang saya inginkan tapi saya menolaknya.."
 - Iyla 
Entah apa yang dia rasa ketika itu tatkala membaca apa yang aku nyatakan tentang seseorang yang bernama Mr.F..hurmm..pembohongan itu sebenarnya lebih memedihkan dari penolakan..mengapa Mr.F sanggup buat dia begitu..

****************************************

Seminggu sebelum..

"Arghhhh..kenapa mulut ni gatal sangat berjanji bukan-bukan.." Kononya nak bagi 10 sebab mengapa Iyla perlu Try Mr.F dia tu "puii..aku dah la banyak kerja nak buat, nak pikir..ini nak pikir hal lain pulak..dem.." bentak aku dalam hati..sambil itu mata aku masih melirik dekat ruangan chat di Facebook..

"Lagi lapan sebab tu nanti lah aku bagi tau.." jawabku..

"Okay..cepat ye, tawaran tutup sehingga 31hb" balas Iyla..

maka bermula sejak dari hari itu..aku perhatikan segala gelagat dan tindak tanduk manusia yang bergelar Mr.F tu..apa yang dia buat, siapa yang dia selalu berhubung..ini soal janji pada orang..aku harus tunaikan..


****************************************

Dan tiba hari yang dijanjikan..aku pun dah tak tahu macam mana caranya aku nak sampaikan hal ni pada Iyla..tak semena mena aku pula rasa bersalah dengan apa yang aku baru tahu ni..sudah lah dengan masalah yang Mr.F buat..sekarang masalah lain pula yang terjadi..ahh janji harus di tunaikan..aku mesti bagitahu Iyla pasal ni..mana sanggup untuk biarkan kawan dipermainkan..

Aku log in ke Facebook..

2 comments:

Anonymous said...

nice entry, xak ada sambungan lagi?
-swtGADIScml-

sukehatisaye said...

tunggu idea melimpah ruah..