Tuesday, September 04, 2012

Move On!!

bila bercakap pasal move on..mesti melibatkan kes kes kekecewaan hati..

yup, dan aku pun tak lari dari kes sebegitu..
sudah banyak kali rasanya aku kecewa, baik dari masalah sendiri, kerja atau cinta..dan banyak kali lah juga aku move on..

Move on..mara ke depan..salah satu cara untuk kau teruskan hidup..sekecewa mana pun kita..hidup kena diteruskan, lainlah kalau iman kau dah takde dan ambil keputusan singkat dengan terjun tiruk di mana mana bangunan tinggi atau kes suicide yang lain..kemonlah..jangan jadi bodoh..

Benda yang lepas adalah benda yang harus dijadikan pedoman, bukan untuk kita hidup didalamnya..aku bukanlah pakar dalam nak bagi nasihat dekat orang dalam hal-hal sebegini..tapi aku berkata melalui pengalaman sendiri..berkali-kali aku gagal dan masih gagal sehingga kini..tapi itu sesuatu yang harus aku lalui..dan jadi semakin yakin dan tabah untuk hadapinya..sampai bila kita nak sedih mengenangkan nasib? sampai bila?..

tak mahukah kau tersenyum? tak mahu kah kau gembira?..mungkin kau takut benda itu berulang?..ia siapa tahu..tapi kalau kita tak cuba..kita pun tak tahu apa hasilnya, mungkin berjaya atau mungkin gagal sekali lagi..tapi setiap kegagalan itu yang bisa mencorak kita..berani untuk berhadapan dengan ketakutan..jangan biarkan kita kalah dengan perasaan sendiri..

malas aku nak cerita banyak jika jiwa dan akal kau masih dibelenggu dengan pemikiran takut..

tolonglah, siapa yang nak yakinkan kau kalau bukan diri kau sendiri..move on!!..

3 comments:

Anonymous said...

move on tue apa?

**haha. saje buat lawak. nway hidup mmg kena diteruskan. perjalanan masih jaoh. mungkin. kita taktau hari esok macam mana. DIA masih ada. jgn sesekali lupakan. ;)

-angin lalu 050912-

sukehatisaye said...

yup dan kita sendiri tak tahu berapa jauh lagi perjalananan itu..sama sama kita beringat :)

Anonymous said...

haha. always! HE is the one.