Tuesday, September 04, 2012

Vice versa

Hari ini sepatut nya bermula dengan baik..aku bangun seawal pagi setelah bertungkus lumus menyiapkan kerja..tidur yang hanya beberapa ketika..ia, aku mulanya menyangka semua akan jadi terbaik hari ini..

Vice versa..

setelah bersiap dengan rapi, pada aku..sebab peratusan untuk aku pakai slack berkemeja dan berkasut kulit muncung tirus terjongket dihadapan adalah sangat sedikit..dunia seakan terbalik rasanya bagi aku untuk memakai itu semua..pada aku rimas, aku lebih selesa berpakaian simple..haruslah kena dengan profession aku designer..aku bukan kerja bank pun..tapi memang tabiat aku tak suka pakai benda tu semua, kali terakhir pun masa sekolah..

dan hari aku masih berjalan baik ketika aku bersarapan nasi lemak ayam, sandwich dan milo panas sambil membaca akhbar berita harian..dan sedikit demi sedikit segala perasaan baik itu mula ditarik dengan kehadiran segerombolan Polis yang mengiringi pesalah pesalah yang di tahan reman untuk dibicara kan di Mahkamah..ketika mereka duduk berhadapan meja makan aku..aku dapat rasa diri diperhatikan..dan rasa itu bukan sekadar rasa..tapi nyata, memang aku diperhatikan oleh mata-mata liar seakan aku ini sedang berbogel depan mereka..apa yang tak kena nya?..aku lupa tutup zip seluarkah?, aku perhatikan diri atas bawah..hurmm takde apa pun yang pelik..aku rasa kan diri aku dah berpakaian cukup terbaik..pada aku lah..pada mereka? vice versa mungkin..di lohong telinga terdengar sedikit umpatan..

Ahh..lantaklah..tak peduli apa orang nak kata, tak peduli walau bukan juara..ahohoho..tu chant jejangs tuk skuad hoben jang hoben tu..yaa, apa nak peduli pandangan orang..mood aku mula sedikit goyah..kemudian aku menerima satu panggilan..aku jawab dengan tenang..dan saat itu juga mood aku mula bertukar, orang yang sepatutnya menjadi partnership aku untuk presentation tadi mula mengabaikan tanggungjawab..sangat jilaka perasaan ketika itu..aku hempas handphone torchlight aku..apadahal, nokia kot..baling anjing boleh i.c.u  binatang tersebut..belum masuk setengah daripada hari lagi..tapi mood aku dah jadi macam haram..

aku tinggalkan segala mood yang tak kena itu di sisa makanan..ada tugasan yang aku perlu laksanakan..aku menuju ke salah satu Hotel paling gah di Tanjung arang..ada idea yang perlu aku usulkan..di sana segala nya kembali sediakala..cuma ada sedikit tidak kepuas hatian aku dekat situ..ahh, nanti saja aku cerita..dekat tuider pun sudah aku lunaskan rasa itu..

sebelum kejadian,

pagi tadi aku melihat cermin..Moga hari ini berjalan lancar hendaknya..
ketika tadi aku pulang kerumah..di cermin itu aku melihat calitan "VICE VERSA"

cepat-cepat aku menyalin pakaian..ku sarung jeans denim dan t-shirt pagoda..ku sarungkan topi bruno mars dikepala..aku lapar..mahu ke kedai bonda mengisi perut..

kita tak dapat nak puas kan semua orang..puas kan diri kita pun kadang-kadang salah di mata orang..apa yang betul nya?..dengan mereka pun kita rasa yang sama..

aku tak pernah ambil pusing..ini cara aku..cara kamu? sebaliknya..terima sahaja..

No comments: