Thursday, September 06, 2012

Setahun lagi

12.00 a.m
6 September 2012

Hari ini aku melihat cermin..

Selamat Hari Kelahiran!

bias kaca mengukir senyuman..

umur meningkat setahun lagi..masih tiada kedutan..itu sudah cukup..seperti tahun-yahun sebelumnya..tiada sambutan yang dibuat..cukup dengan sekadar ucapan dari mereka yang mengetahui..aku tak berapa kisah sebenarnya..yang aku kisah kan perancangan yang aku buat..tinggal lagi setahun sebelum rancangan itu berakhir..gaya gaya kegagalan semakin terserlah..dan tinggal lagi setahun sebelum masuk ke suku abad kehidupan..gaya bercakap seolah aku bakal hidup seratus tahun pulak..hahaha..wallahualam siapa tahu..

aku kembali melihat cermin..hidup perlu diteruskan.."berikanlah yang terbaik pada orang lain andai kau tidak mampu berikan untuk diri sendiri..apa legasi yang kau bakal tinggalkan? "..

"aku tahu kau mampu.." lalu bias kaca itu menghilang..

Lamunan aku terhenti saat telefon berbunyi..

Satu mesej diterima..

Ahhh..Dia

si Dia yang tak pernah lupa dan gagal untuk sama meraikannya..selama lima tahun dan sehingga kini..walaupun tiada apa lagi ikatan antara aku dan dia..Terima kasih..

dan pada bonda.. sama ada itu ucapan atau bebelan yang berbekas dekat jiwa..aku terima seadanya..haha, pandai orang tua punya perli..

dan jika kebiasaan orang lain menyalakan lilin di kek dan meniupnya tanda simbolik..aku menyalakan rokok dan menghisapnya dengan selamba..fuhhh ini baru nikmat..

2 comments:

Anonymous said...

erh? oke selamat jadi warga berumur. HAHA

**hidup baik-baik

sukehatisaye said...

erh?.. pape pun terima kasih lah..haha