Monday, September 24, 2012

Persediaan..

Hari ni aku ke hulur ke hilir mengambil kesempatan cuti..memandangkan aku dah tukar jadual cuti aku pada hari ahad dan isnin supaya memudahkan aku hendak berurusan dengan mana-mana jabatan kerajan mahupun swasta..

Perkara pertama pagi tadi aku settle kan urusan bank..jenuh juga lah nak beratur, dengan prepare dokumen semua bagai..terasa baru nak jadi orang sekejap tadi pagi..kalau tak aku tak pernah terfikir pun pasal saving ape semua bagai ni..kakaka, ade lah dekat 2 jam lebih aku berkampung dekat bank..disebabkan simpanan yang ada sebelum ni sudah makin surut, aku mengambil tindakan drastik dengan buat loan Asb..perit juga rasa nak buat kira-kira ni..tapi aku layankan juga..dah settle semua aku rasa lega..sekurang-kurangnya kalau aku takde lagi nanti adalah juga peninggalan buat waris aku..

Siap-siap dekat bank..aku pergi Jpn..tukar alamat dan cip ic yang macam haram tak boleh nak baca..sumpah seranah juga masa dekat bank tadi..dia boleh buat hal pulak, dah la sekarang ni urusan semua nak kena pakai mykad..bila cip rosak dah jadi satu masalah..lepas siapkan ic..aku gerak pergi Kwsp..cek penyata dan update dokumen..Nasib aku dah betulkan mykad..jadi aku tak payah susah payah beratur pepanjang..

Lepas tu aku pegi survey aset-aset yang harus aku ada..yang ni aku lebih banyak mendengar dan berfikir, kalau ikut cakap salesman ni memang lah senang..hati gua dah berbelah bagi..lepas je dengar, aku terus cakap bagi aku masa sikit..nanti-nanti aku datang balik..kepala aku dah pening dah..rupanya dah dekat pukul 2, aku tak makan lagi rupanya..lepas makan aku lepak dengan member aku kejap..sambil melepak tu, gua buat kira kira bajet..cehh, ye ye je..

huh..akhirnya settle semua..kalau tak, rasa tak tenang jiwa..tak payah gua nak risau pape jadi lepas ni..sebenarnya malam sebelum tu mak gua bising-bising..kekekeke, kalau bising pasal aku je tak kisah lagi..tapi kalau tetiba dah masuk bab kahwin,anak bini..mana aku nak larat..ceh.."buat persediaan tu dulu.." cakap mak aku..

No comments: