Sunday, September 09, 2012

Budak perosak parti!

Naif sungguh tajuk entri aku kali ni..hewhewhew..masuk hari ni empat hari sudah berlalu sejak kali terakhir aku merasa umur 23..sedih..dan kesedihan itu terubat sedikit pada hari semalam..meh sini meh dengar aku cerita..bawa bertenang dan mari berjoget..

Hari sabtu..aku takde aktiviti yang hendak dibuat..cuma petang sahaja mahu pergi berkaraoke bersama rakan rakan..kalau pergi berdua tu boleh guna rakan rakan tak?..apa apa je lah..so sementara nak menunggu petang tu..aku menghabiskan masa tengok tv dengan family aku..cerita Thor..walaupun tv dah menayangkan cerita tu pada mereka..aku tetap menjadi narrator pada jalan cerita tersebut..makna kata, aku memang tak boleh fokus nak layan cerita tu..

Sebabkan dah kebosanan nak menunggu kawan aku datang, aku amek keputusan untuk menerjah beliau di rumah dia..takde lah awal sangat pun aku pergi, dalam 10 minit dari masa yang dijanjikan..aku pun gerak lah dengan takde rasa bersalah masa tu..

Sebelum sampai ke rumah dia, aku amek keputusan untuk singgah kedai beli rokok..lepas tu tergerak hati nak call dia..call punya call tak diangkat..punya lah payah nak becakap dengan mamat ni macam nak date dengan presiden je gaya..tiba tiba mata aku dapat menangkap body solid kereta kawan aku..so dengan gaya penyiasat pencen, aku follow dia dari belakang..dalam hati berkira mungkin dia nak pergi rumah aku kot..tapi jangkaan firasat hati aku nyata meleset..hamboi, berbahasa aku ye..haha, okay fokus, kereta dia menuju ke mekdi tepi laut dekat tanjung arang..aish, aku dah suspek mamat ni mesti pegi dating ni, ciss dasar jantan..awek punya pasal kau lupakan aku ye..rasa sedikit kecewa aku masa tu..disebabkan dah sampai mekdi tu, kebetulan perut mengidam Mcflurry..aku pun pergi lah masuk dalam mekdi tu..

Masa masuk tu, aku dah rasa kelainan..ada dua tiga kelibat lain yang aku kenal..eh, ni kebetulan ke berjanji ni..hati aku berkata lagi, oi hati..kalau kau nak cerita..kau handle je la blog ni malas dah aku, asik nak celah je..okay la okay..engko sambung la cerita, bisik hati..tau pun takut, bisik aku..bahahahaha..

So disebabkan dah ada member yang lain, aku pun bebuat la tegur diorang..masa tegur tu, muka sekor sekor macam terkejut tengok kecomelan aku..haish, susah jadi warga comel ni..lepas tu memasing menggelabah seperti keli..ahaha, perumpamaan baru aku belajar hari ni..masa diorang menggelabah dekat kaunter tu..datang member aku yang memula tadi dengan bawak kek sambil cakap.."eh, cepat betul kau datang?, aku mesej kau baru 3 minit tadi.."tanya dia pada aku.."yeke? aku atas motor la tadi tak perasan.." jawap aku selamba sambil ada brader tu jeling kat aku..oh aku termasuk que rupanya..maap maap, sengih aku pada brader tadi..

"Kata nak amek aku?" soal aku pula..

"Memang nak amek kau, tapi aku tertinggal kek kau dekat rumah ni tadi..tunggu kau datang, lepas tu nak prank kau" jawap dia selamba..

Member member yang lain dah tepuk dahi.."yang kau pegi cakap buat apa mangkuk!!" bidas remi..

"Cakap apa ni?" tanya aku kepelikkan..langsung tak terpikir prank tu untuk aku..

time tu keadaan menjadi sedikit awkward..member aku yang tengah pegang kek tu pun masih steady cool..dia pergi dekat kaunter sambil cakap sesuatu dekat pekerja mekdi..

aku yang masih tak dapat tangkap apa yang sedang berlaku pun buat-buat cool..lepas tu ramai-ramai beratur dekat kaunter untuk amek order..sampai turn kitorang, memasing pun order lah makan sendiri..sambil tunggu..masa order dah siap tu..semua pekerja mekdi datang kearah grop aku sambil bawak order sorok sorok..kemudian..

Pada masa lagu Happy birthday tu berkumandang..masa tu jugak lah handphone aku berbunyi dan dengan tindakan refleks aku yang cepat aku jawap call tadi sambil cakap.. "Diam woi diam..mak aku call!!"..

"HEKELEHHHHHHHHHH, BOOOOOO" serentak rakan-rakan aku dan seluruh pekerja mekdi bersuara..

Hahahaha..lepas jawap call, kitorang buat lagi sekali..tapi dalam suasana takde thrill langsung..yep, aku menjadi party crasher untuk party aku sendiri..cooliawww weyyy!! bukan selalu dapat..achievement unlocked..

p/s : Tiramisu yang paling tak sedap pernah aku makan..thanks kawan..

No comments: