Saturday, February 01, 2014

TAJUKNYA? KAU BACA DAN KAU SENDIRI BERI

Ketika waktu remaja dulu
Entah kenapa aku
Nak sangat keluar dari tempat itu
Aku rasa dipenjara
Pemikiran aku meronta mahu keluar segera
Acap kali aku bilang "aku menyampah!, aku bosan!"

Sehingga kini
Aku rasa bodoh dan bangang
Yelah, tak pernah aku terfikir waktu dulu
Aku ni remaja yang hanya ikut nafsu semata

Sekarang
Untuk sekian lama
Kembali aku ke tempat itu
Aku pulang dengan rasa rindu

Redup, tenang, tenteram
Umpama satu pelukan hangat
Membuat segala sebak di dada pergi tanpa tersisa
Alangkah indah rasa ini
Hingga tanpa sedar air mata aku menitis

Seluruh isi tempat ini menyambut mesra
Anak yang dulu asyik meronta mahu pergi
Yang dulu cukup benci dan asyik mahu lari
Akhirnya kembali semula ke rumah ini

No comments: