Friday, December 27, 2013

MENGGAMIT NOSTALGIA GADIS POLKA DAN GADIS MAGENTA

seperti mana bintik-bintik polka itu
seperti itu juga aku.
banyak serta bertaburan.
banyaknya rasa yang aku pendam pada nya
bertaburan fikiran memikirkan tentang dia
dua warna kontra jadi beza
begitu juga antara kita
polka..seringkali ada dari mereka bertanya
kenapa polka?? kenapa..
sudah puas aku perjelaskan
hingga kini masih aku bertahan
sabar untuk bercerita
dan masih mahu berbicara
masih menunggu setia
walau tiada penghujung yang nyata.

kerana ini hikayat si Gadis Polka.
ada nostalgia yang pernah tercipta.

Apa penyudah pada Gadis Magenta?
seperti sebelumnya yang telah aku bicara
Gadis magenta hanya muncul sekali-sekala
seperti saat warnanya menjelma di kaki langit
dia hanya watak yang menjadi pengait
antara satu cerita pada cerita yang lainya

Tiada lagi Gadis Magenta
ceritanya lama sudah aku tamatkan
pengakhirannya juga telah ku jelaskan
dia kini sudah berbahagia.
dan akan terus menjadi nostalgia.

2 comments:

afikah roslee said...

btw..i like margenta color. #eh #out of topic :D lets bygone be bygone..everyone should hv their own happiness :)

sukehatisaye said...

hahaha. *tak tau nak balas apa*