Thursday, May 07, 2015

Eskapism dalam belenggu.

Eskapism dalam makna pemahaman aku
satu pelan lain untuk lari dari belenggu
jadi adakah aku ini sekadar eskapism kamu?
Jika begitu maaf, aku tidak mahu..

Selisih kita aturan dia, dalam pencarian makna,
kaku kerna tidak mahu terima apa yang nyata..
jadi jawab aku tanya, jangan diam seribu bahasa..

Apa aku ingin, mungkin sama,
sama dengan apa keinginanmu,
tidak lebih tidak bahagia dan sempurna,
dalam segala apa yang berlaku..

jadi hentikan segala fantasi kerna mana mungkin,
manusia seperti aku menjadi lebih dari realiti dan kau harus yakin!

Jadi sedar sayang, yang lalu itu biarkan
sekadar intip jadi tauladan, itu bak kata pepatah
bukan menjadi satu penghalang buat kau berubah..

meski engkau seorang,
bukan bermakna yang lain menghilang,
pimpin tangan aku bukan kerna ada sesuatu,
tapi lebih dari sekadar ingin kau tahu..

Takdir tuhan itu adalah sempurna sebenarnya,
cuma kita, sekadar pelaku yang perlu berusaha..

iya, aku tak suka bersendirian,
jadi aku tak ingin yang lain turut kesepian,
jadi aku mahu mengajak kita sama berjalan,
menuju ke lain bahagian..
sebuah tempat yang dipanggil impian,
meski ketika itu, aku bukan lagi yang memimpin tangan.

dulu, itu semua dahulu,
sekarang pun begitu,
jika kau masih duduk ditempat yang kau mahu.

tak mahukah kau bangkit mendongak langit?
memandang sinar mentari, menggamit kerdip bintang dilangit?

Kau : insan yang keliru
Aku : Insan yang masih mencari "aku"

No comments: