Monday, March 02, 2015

BIARLAH

Tak mahu aku menafikan perancanganNya
tak mahu pula aku mempersoalkan segala gala..

Kalau dulu, jauh..aku terlalu jauh,
kini aku redha dan rela segala apa yang ada.

Mahu saja aku luah segala rasa dijiwa,
tapi takkan ada yang mampu untuk merasa..

Cukuplah Dia yang sentiasa mendengar segala keluhan
yang aku titipkan dalam doa diiring airmata berjuraian.

Biarlah..aku pergi, melangkah ke arah yang aku tak pasti..
tak mahu apa apa, aku cuma mahu terus tersenyum setiap hari.

Setiap bermula perlu ada pengakhiran..
Andai dia sebenar benar yang ditetap
walau hilang selama mana, walau disetiap genap
satu hari pasti ketemu..
Jadi, samada aku patuh menunggu atau harus biar ia berlalu..

Yang pasti, walau keadaan apa yang terjadi.
Pasti akan ada senyuman terukir diwajah ini..
itu pun jikalau ajal tidak kutemui..

Selamat Tinggal..

No comments: