Sunday, November 10, 2013

CINTA ITU BUTA

Masa aku dok bertuit..

aku tertaip rangkap ayat ni "cinta itu buta" klise kan..tapi masa ni aku terkeliru sikit tentang persoalan yang diajukan, soalan nya "apa perasaan bila bercinta dengan orang yang tua dari kita?" lebih kurang macam tu lah soalan dia, dan aku jawap, "tak ada beza, cinta tu kan buta, kononya terima apa saja..sama" mana yang terangkan tentang perasaan? - mana aku nak tau penerangan perasaan bercinta dengan orang yang muda atau lebih tua pada orang lain..semua rasa lain-lain kot, sebab tu mungkin aku terjawap cinta itu buta, untuk describe secara keseluruhan..cinta tu memang buta, yang buta itu cinta, yang bercinta itu tak, celik..buta sebab kita akan ada perasaan pada apa, sesiapa, bila, dan dimana saja..kan? so bila kita dah cinta apa atau sesiapa tu cara perlaksanaan makna cinta tu yang bezakan buta nya cinta kita pada apa atau sesiapa dengan celiknya cara kita mencintai cinta itu. Dapat tak??

So perasaan, susah nak jelaskan perasaan ni, lain lah kalau nak jelaskan beza bercinta org muda dari kita dengan tua dari kita, yang muda ni gedik sikit ke, yang tua ni degil ke "contohnyalah"..kan senang nak bagitau beza..kalau perasaan..hmm Muda, tua atau berumur lebih dari kita..aku dah rasa dua dua, dan ada perbezaan pada rasa mencintai atau dicintai itu, tapi tidak ada beza pada rasa cinta itu..amboi kemain..susah betul nak jelaskan benda ni..senang cerita sapa sapa yang soal benda ni pergi lah bercinta sendiri..senang..aku bukan pandai sangat pun, diri sendiri pun tak betul..

"Allah s.w.t maha mencintai"

No comments: