Saturday, November 09, 2013

AKU RASA..MASA SILAM..

Masa silam..

silam/lepas/sudah/lama benda yang memang kau takkan dapat balik. Aku sangat sangat tak suka orang yang asik berkisar pasal silam dia, asik nak hidup dalam dunia lama dia yang kadang-kadang tu melampau-lampau..kalau benda mendatangkan kebaikan tu takpelah juga, tapi kalau menyusahkan diri sendiri, boleh menyebabkan kemurungan, rendah diri, rasa terasing nak buat apa, apa yang kau heboh sangat nak kenang masa silam kau tu..okaylah kalau kau nak cakap masa silam tu banyak mengajar atau bagi kau satu layer of protection..hey, sedar tak benda yang kononya benda yang mengajar kau tu ajar supaya tak berulang dan bukan buat kau rasa benda tu akan berulang..kau terlalu peduli kan atau takut benda tu berulang kau sendiri yang buat benda tu faham?..kau sendiri yang cipta benda tu, kau berimaginasi dan kau zahirkan dia dalam satu bentuk nyata yang kau mungkin tak sedar dan kau anggap orang lain buat benda tu dekat kau..tapi kau langsung tak nampak.

percayalah, memang susah nak lupa masa silam, tapi faham tak erti kata benda dah jadi? apa kau ada sifat yang boleh predict benda ni akan berulang ke? ya mungkin akan..habis tu kau nak duduk diam tak buat apa-apa atau buat sesuatu yang annoying supaya benda ni takkan berlaku lagi ke? kalau macam tu baik kau tak payah hidup untuk hari esok kalau hari ini kau hidup mengenangkan cerita semalam..

kau jatuh semalam supaya hari ini kau bangun agar esok hari kau akan kuat berlari..

takkan ada hari ini kalau semalam kau mati dan esok apatah lagi..kau pilih jalan hidup kau sendiri

teruskan lah dengan cerita silam kau kalau kau sendiri pilih..aku tak mati, orang lain takkan mengerti..cuma meluat dengan gerak geri kau yang tak sudah sudah, memang tak menyusahkan, tapi kau bukan hidup sorang diri. memang tak payah ambil tahu pasal orang, tak payah peduli apa orang nak kata, tapi dalam ramai-ramai tu, ada yang peduli, ada yang ambil tahu..orang tu tak minta apa-apa..asal tahu kau boleh hidup gembira je, tu dah cukup..

simpan dalam dalam kisah yang lepas ,buka ruang baru luas-luas..

untuk satu lagi cerita baru yang akan lengkapkan kau..

No comments: