Saturday, December 15, 2012

menahan sesuatu yang gila agar tidak menggilakan

Hanya harap, kurenung hujung pena..kurenung hujung nota,
tak bisa diri ungkap kata hati, hanya aksara jadi pengganti..
ku hantar kata pada puisi, mana tahu syair ini bisa mencuri hatimu..
rindu, cinta, rasa ini menjadi satu, inginku kata mesra kepadamu..

aku kagum denganmu, sungguh setiap hari hanya engkau di dalam hati..
aku tak kenal kau, malah namamu pun aku tak tahu,
aku bahagia..seperti orang gila..
kau memang hebat..aku tak tahu apa yang aku tulis, benar..
andai aku punya kuasa, aku cuma ingin melihat senyuman kau yang mesra..

Kehangatanmu, terasa hangat saat bersama, menebarkan segala pesona..
membuatkan aku tahu ini cinta, di dalam jiwa yang gembira,
di hatiku hanya kau selamanya..

Hanya lelap..ku tulis serangkap puisi, puisi tentang mu..
berharap agar kau sentiasa di sisi, dalam lena mimpi serta dunia realiti..
moga harapan ini menjadi kenyataan pada suatu hari nanti..

7 comments:

Anonymous said...

mana hilangnya gadis polka ang??
dah beralih arah ye?

sukehatisaye said...

bukan beralih arah..cuma ada orang salah masuk arah..

Anonymous said...

salah masuk arah??
apakah maksudnya itu wahai pemuisi hebat?

sukehatisaye said...

Seseorang yang datang tatkala kita sendiri tak sedar akan kehadirannya..sentiasa ada saat kita tak pasti akan kegunaannya..saya bukan pemuisi hebat..cuma meluahkan rasa jiwa seikhlas mungkin .

Anonymous said...

maksudnya seseorang itu yang juga rapat dengan anda.dan dia adalah antara sahabat yang rapat dan anda sendiri tidak sedar akan kehadirannya.begitu?

*dan seseorang itu bukan gadis polka.err i guess. ;)kalau salah tafsiran maaf ye.

sukehatisaye said...

aku sendiri susah nak menafsirkan benda ni..

Anonymous said...

laaa.begitu pulak.

#hmm ke kau taktau hati kau nak mana satu.hehe