Monday, December 10, 2012

*isikan tajuk disini

Wahai angin malam...
sampaikan rasa rinduku pada sang suri cinta hati..
buat menemani lena nya sehingga muncul mentari pagi..
titipkan rasa cintaku pada dia..
agar dia tersenyum sentiasa..

*******
Hari ini aku melihat cermin..
dan aku bertanya..
siapakha yang mencintaiku..
lantas wajahmu muncul di bias kaca sambil tersenyum..
dan aku terasa semnagatmu meresap ke dalam jiwa..

*******
Hari ini aku melihat cermin..
di balik wajah sugul aku berkata..
mana dia si cinta hati..
lalu kau menjelmakan diri..
seperti selalu..
kau masih tersenyum..
leka aku perhati..
tiba tiba mata ku terhenti pada senyuman mu..
ada sesuatu yang janggal..
retak cerminan kaca mencacatkan sedikit mekar senyum mu..
sedaya upaya aku membetulkan rekahan..
malang jemari ku terluka..
dalam menusuk jiwa..
masihkah kau dengan senyuman itu saat aku melangu lesu?
senyumlah kembali wahai suri hati..aku rindu

No comments: