Monday, November 05, 2012

Nota dan Pena : Bab 2

Tiba-tiba

Sejak 2 ke 3 minggu ni..mungkin lebih..aku tak tahu macam mana aku boleh ada kaitan dengan budak sorang ni..kekadang aku terpikir tang mana yang boleh aku dikaitkan dengan beliau..kalau ikut kan ke aku..takde pulak aku cerita atau cakap pasal dia dekat orang lain..tak tau lah pulak kalau beliau ada cerita atau cakap pasal aku ke orang lain..

Kalau sekali dua tu boleh la dikira gurauan..tapi kalau dah dekat sebulan gini mahu sakit jiwa juga kalau aku atau beliau tak dapat terima..pada aku, it is okay..wah kemain gua speaking..nyenyenye..tak lah, pada aku yang berpikiran relevan dan boleh terima apa saja takde masalah lah..tapi kalau pada beliau..apa pulak tanggapan beliau ke gua nanti, entah-entah beliau pikir gua pulak yang syok ke dia, woi malu woi..mau nanti gua lari lelaju sambil sliding melanggar dinding..

Masalahnya sekarang..kalau setakat nak bergurau dekat gua sensorang je boleh la tahan..tapi kalau dah depan beliau dengan aku ada sekali..segan kot, gua nak pandang muka dia pun muka gua dah takde darah..kena pulak masa nak bercakap, aku macam terpaksa menggunakan komunikasi secara formal..mati lah gua yang pemalu ni..

Tiba-tiba gua merasakan segan pula ke beliau sebab kan kes kenen-kenen kan orang gini..aku yang gentlemen ini perlu melakukan sesuatu..ceh ceh..yelah, takkan nak senyum je bila kena gurauan sebegini ye dak..kang aku tackle beliau nanti kang lagi lah lain cerita nya..kakaka..macam haram je..

Sedang masa gua menantikan kehadiran Gadis Polka gua ni..takde benda lain yang gua pikir selain tu..benda-benda lain dah tak penting pada gua..ini dah masuk minggu keberapa ntah ni tanpa kelibat beliau..aish..susah kalau gini..kang ada yang gua cari beliau nanti kang..atau pun gua mengundur diri bagi insan lain..kakakaka..ini lagi macam haram..sudah lah..nak cerita lebih kang, serupa takde function pulak nota gua ni..yang pasal budak sorang ni pulak..gua anggap beliau ibarat awan mendung yang bakal berlalu pergi jelah..bagi gua bermain dalam hujan beliau ni..paling kuat pun gua demam je..

No comments: