Wednesday, July 22, 2015

Anggap aku selipar yang hilang sebelah. Mudah.

Iya.

Mudah sebenarnya.
anggap aku selipar yang hilang sebelah.
Meski dahulu cantik mahal harganya.

tapi disetiap langkah kau sarung bawa.
kerikil batu turap aku hadap.
cecair lumpur lekit aku hinggap.
sejijik jijik najis aku terhempap.

namun tetap kau pakai sedap.

Anggap terus aku selipar yang hilang sebelah.

Pakai selagi aku belum haus,
meski terkadang genggaman ku putus,
terlucut dari kaki kerna deras langkah kau susun.
tertinggal saat letak ku dikerumun.

namun tetap aku disudut itu.

Aku menampung kau.
Menjunjung kau.
mana pernah berbicara aku pada selipar lainnya.
apa segala aku ini kau bawa ke mana hala.
aku diam, terus diam tidak mahu bilang.
sebab itu aku hilang.

agar aku tidak berbicara semula.
agar tidak ada berita selipar hinggap dimuka.

baca yang sebelumnya..yang sudah tu, sudah.
malas aku mahu bercerita balik. penatlah.

No comments: